vrijdag 6 juni 2014

de zomer in de keuken...

Tijdens mijn periode thuis kreeg ik het fantastische idee om confituur zelf te maken.  Een absolute aanrader tijdens deze periode van het jaar want het fruit staat goedkoop en 's morgens heb je de zomer al direct op je boterham... zaaaaaaaaaaaaaaaaaalig.
Ik maakte kiwi-banaan confituur (mijn lievelingssmaak).  Maar oma had ook twee bakken aardbeien mee en we hadden er zelf nog dus heb ik daarmee ook aardbeienconfituur gemaakt.

Deze week waren ook de eerste aardbeien rijp en eetbaar.  Toegegeven ze zien er niet zo mooi uit als die grote rode vrolijke aardbeien uit de winkel maar ze zijn wel heel zoet en lekker en bovendien volledig zelf gekweekt en dus biologisch.  Geef toe alles wat uit de eigen tuin komt smaakt toch zoveel beter.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten